Posrednik u prodaju avio karati na sajtu pstravel.rs je Agencija „VLADIMIR DOBROSAVLJEVIĆ PR TURISTIČKA AGENCIJA PS TRAVEL KRAGUJEVAC KARAĐORĐEVA 20, 34000 KRAGUJEVAC" (u daljem tekstu Agencija) sa sedištem u Kragujevcu, Karađorđeva 20, posrednik u prodaji turističkih putovanja prema rešenju Agencije za privredne registre BTP 176/2017 od 07.06.2017.
- Pun naziv pravnog subjekta: VLADIMIR DOBROSAVLJEVIĆ PR TURISTIČKA AGENCIJA PS TRAVEL KRAGUJEVAC KARAĐORĐEVA 20, 34000 KRAGUJEVAC
- Adresa: Karađorđeva 20, 34000 Kragujevac
- Delatnost i šifra delatnosti: Delatnost putničkih agencija 7911
- Matični br: 62641991
- PIB: 107295699
- Web adresa: www.pstravel.rs
- Kontakt telefon: +381 34 316431
- Kontakt e-mail: office@pstravel.rs
Agencija posreduje u rezervisanju avio karata, rent-a-car usluga, hotelskog smeštaja i pruža druge turističke usluge koje nude druge turističke agencije i kompanije. Ukoliko se rezervacija izvrši, sačinjeni ugovor obavezuje isključivo korisnika i pružaoca tog proizvoda ili usluge. Uloga Agencije je posredovanje između korisnika i pružalaca usluga i odgovornost koja je ograničena samo na izvršenje posredničke usluge. Agencija ne organizuje putovanja, već je samo posrednik, pa za ispunjenje ugovora odgovornost snosi jedino pružalac tih usluga. Zato je važno da korisnik pročita OUP koje propisuje organizator/pružalac tih usluga.
Sva plaćanja se vrše u dinarima (RSD). Ukoliko dinar (RSD) nije primarna valuta vaše banke (tj. izdavaoca kartice) iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražena u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije mogu nastati neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu. Takođe, nismo odgovorni za eventualne dodatne provizije za valutne transakcije koje naplaćuje Vaš izdavalac kartice, tj. banka.
Nakon obavljene rezervacije i izbora plaćanja Visa, Master ili American Express karticom bićete preusmereni na sigurnosnu stranicu Banca Intesa gde ćete obaviti plaćanje. Kada je transakcija uspešno završena na mail će vam stići elektronska karta do kraja dana kada je obavljena online kupovina. Nakon primljenog email sa potvrdom rezervacije u narednih 10 minuta primićete email sa predračunom za uplatu. Ukoliko vaše putovanje počinje u narednih 24 sata molimo Vas da na odmah kontaktirate telefonom na broj +381 65 560 34 19 tokom radnog vremena ili slanjem maila na office@pstravel.rs
Uplatu je moguće izvršiti u bilo kojoj banci (troškovi provizije idu na Vaš teret). Kupac je u obavezi, pre bilo kog načina plaćanja, da proveri rezervaciju karte koja mu je stigla na mail (imena i prezimena putnika, datum i vreme leta kao i destinaciju) i tek nakon toga izvrši uplatu po instrukcijama koje su dostavljene za uplatu. Ukoliko se primeti bilo koja nepravilnost ili greška kupac je u obavezi da odmah reaguje kako bi se greška odmah ispravila. Ukoliko se greška primeti nakon izdavanja karte sve troškove izmena kupac snosi o sopstvenom trošku. Ukoliko kupac izvrši uplatu bez ikakve napomene o grešci smatra se da je saglasan sa svim podacima u rezervaciji i da su ti podaci tačni i na karte sa takvim podacima se šalju korisniku na mail. Glavni osnov za izdavanje avio karata je poziv na broj prilikom uplate. Trgovac ne pravi pitanje da li putnik vrši uplatu kao fizičko lice ili neko vrši uplatu u njegovo ime.
Ukoliko se Vaša rezervacija mora izdati hitno (24 sata ili manje) obavezno nas obavestite o uplati slanjem skenirane ili slikane uplatnice na email office@pstravel.rs
Slanje svih obaveštanja o promenama/otkazivanju/rezervaciji i celokupna komunikacija između Trgovca i Kupca (posetioca sajta) obavlja se isključivo putem maila koji je Kupac ostavio prlikom rezervacije karte. Trgovac bez pisanog odgovora i obaveštenja od strane Kupca ne preduzima nikakve mere na svoju ruku. Kupac je u obavezi da u najbržem vremenskom roku odgovori na upit Trgovca.
U slučaju da u periodu od 24 sata od uplate niste primili email poruku sa brojem Vaše avionske karte molimo Vas da nas odmah kontakirate putem telefona na broj +381 65 560 34 19 , odnosno na mail office@pstravel.rs ukoliko je kupovina van radnog vremena.
Nakon evidentiranja vaše uplate na mail će vam biti poslata elektrosnka karta tj. elektronski dokument – ukoliko karta ne stigne na vaš mail istog dana kada ste izvršili uplatu u obavezi ste do 20h da obavestite Trgovca mailom na office@pstravel.rs da niste primili elektronsku kartu. Ukoliko to ne učinite, već sutra može da se desi da avio kompanija otkaže vašu rezervaciju ili promeni cenu, pa je neophodno izvršiti doplatu.
Mogućnost promene ili otkazivanja određene karte, putovanja ili nekog drugog proizvoda ili usluge koje su ponuđene na www.pstravel.rs, zavisi od uslova poslovanja koje propisuju pojedinačni pružaoci usluga. U slučaju promene ili otkazivanja putničke usluge, troškove (koji su propisani u uslovima poslovanja pružalaca usluga) snosi isključivo korisnik.
U slučaju kada pružalac usluge odobrava korisniku mogućnost za otkazivanje ili promenu izabranog proizvoda ili usluge, korisnik koji želi da izvrši bilo kakvu promenu ili otkazivanje rezervacije dužan je da pismeno o tome obavesti agenciju "PS Travel" na e-mail office@pstravel, putem telefona na broj +381 65 560 34 19 pružajući informacije u vezi sa zahtevom.
Agencija ne može da otkaže ili promeni određenu rezervaciju ako ne dobije pismeni nalog od korisnika na način koji je gore opisan.
Ukoliko se rezervacija putovanja ili drugog proizvoda ili usluge otkaže ili delimično otkaže, a koju je korisnik izvršio putem www.pstravel.rs, provizija za posredovanje Agencije neće biti vraćena. Postoji i fiksna naknada koja se obračunava na sledeći način:
- avionske karte - od 500 do 2500 dinara (RSD) za avio karte u zavisnosti od destinacije, uz plaćanje troškova otkazivanja avio kompanije, ukoliko nastanu;
- hoteli ili rent-a-car - samo troškovi otkazivanja koji se plaćaju pružaocu usluge, ukoliko nastanu.
U slučaju promene određene rezervacije, putovanja ili nekog drugog proizvoda ili usluge koju je korisnik izvršio putem www.pstravel.rs, može se od korisnika zatražiti da uplati dodatnu naknadu za troškove reizdavanja.
Rok zа povrаćаj novca po otkazivanju usluge zаvisi od vrste usluge. U slučaju otkazivanja ili promene koja se odnosi na avio karte, povraćaj novca će biti izvršen ukoliko je i sama avio kompanija pokrenula proces povraćaja novca. Povraćaj novca klijentu, izvršiće se najranije krajem narednog meseca u odnosu na datum rezervacije. Za moguća kašnjenja koju prouzrokuju avio kompanije, agencija ne snosi nikakvu odgovornost. Povraćaj novca koji se odnosi na ostale usluge koje pruža agencija, biće obavljen posle 30 dana od datuma otkazivanja.
Reklamacije kupovine avionske karte i povraćaj sredstava vrše se po uslovima tarife koju sadrži kupljena karta i refundaciji koju odobri aviokompanija. Putnik je pre same online kupovine avionske karte upoznat sa uslovima tarife u okviru dela Detalji tarife (ograničenja) jer se uslovi tarife razlikuju od leta do leta. Putnik može da uputi trgovcu reklamaciju na jedan od ova dva načina:
-slanjem maila na office@pstravel.rs
-slanjem pisma na adresu
PS Travel
Karađorđeva 20
34000 Kragujevac
U oba slučaja mora jasno da se navede šifra rezervacije, ime i prezime putnika, broj karte, kontakt telefon i adresa za odgovor na reklamaciju. Reklamacija mora da sadrži tekst koji objašnjava detaljno na šta se odnosi reklamacija, kao i pod kojim uslovima je došlo do nastale situacije. Nakon toga trgovac zavodi reklamaciju u knjigu reklamacija i odgovara pisanim putem putniku sa predlogom rešenja.
U ime sajta pstravel.rs obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših kupaca. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o kupcima/korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge. Dajemo kupcima mogućnost izbora uključujući mogućnost odluke da li žele ili ne da se izbrišu sa mailing lista koje se koriste za marketinške kampanje. Svi podaci o korisnicima/kupcima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla. Svi zaposleni u agenciji odgovorni su za poštovanje načela zaštite privatnosti.
Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletan proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.
U slučaju opravdane reklamacije od strane putnika, a po pravilima tarife aviokompanije i uslovima poslovanja agencije koju je putnik prihvatio prilikom obavljanja online kupovine i shodno Zakonu o zaštiti potrošača kupcu će biti vraćen novac u delu ili celosti u zavisnosti od kanala na koji je način platio (direktno na platnu karticu, tekući račun ili račun firme).
U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, VLADIMIR DOBROSAVLJEVIĆ PR TURISTIČKA AGENCIJA PS TRAVEL KRAGUJEVAC KARAĐORĐEVA 20, 34000 KRAGUJEVAC je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i Dina metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
Agencija „VLADIMIR DOBROSAVLJEVIĆ PR TURISTIČKA AGENCIJA PS TRAVEL KRAGUJEVAC KARAĐORĐEVA 20, 34000 KRAGUJEVAC" nije u sistemu PDV-a.
Za bilo kakva pitanja ili informacije u vezi naraudžbine (otkaza i/ili reklamacije) možete nas kontaktirati na maila office@pstravel.rs ili telefon +381 34 31 64 31.
USLOVI PREVOZA PUTNIKA
PS TRAVEL KRAGUJEVAC SAOPŠTAVA VAŽEĆE PRAVNE PROPISE, DETALJNE USLOVE PREVOZA PUTNIKA, PRTLJAGA I ROBE U AVIO SAOBRAĆAJU:
PS TRAVEL - organizator u prodaji avionskih karta ovašćen od IATA organizacije.
PREVOZNIK - preduzeće koje se brine za prevoz osoba, prtljaga, robe i pošte na temelju putnih karata i prtljažnih listova.
EMBARGO - zabrana avio prevoza putnika i prometa robe (ili određene vrste robe) na određeno vreme na linijama koje odredi prevoznik.
PIECE CONCEPT - otprema prtljaga prema broju komada koja važi na letovima do/iz SAD-a, Kanade I nekih delova Južne Amerike (prema propisima prevozioca).
IATA - International Air Transport Association - Međunarodno udruženje avio prevoznika.
KOMBINACIJA TARIFA - sastavljanje tarife pomoću kombinovanja dve ili više tarifa
TROŠKOVI PREVOZA - iznos naveden na putnoj karti ili na prtljažnom listu kao cena za avio prevoz putnika ili promet robe.
MESTO POLASKA - mesto na kome, u skladu s putnom kartom ili prtljažnim listom, počinje avio prevoz putnika i robe.
MESTO DOLASKA - mesto na kome se, u skladu s putnom kartom ili prtljažnim listom, završava avio prevoz putnika i robe.
PUTNA KARTA - putni i prtljažni list izdat putniku od strane prevoznika ili njegovog agenta na temelju kojeg se vrši prevoz putnika i njegovog prtljaga.
MEĐUNARODNI AVIO PREVOZ - avio prevoz putnika i promet robe koji započne/završi se u dve različite drzave.
NEPRAĆENO DETE - dete koje nije u pratnji osobe starije od 12 godina tokom putovanja avionom.
ČARTERSKI - NEREDOVNI PREVOZ - avio prevoz koji se obavlja mimo redovnog reda letenja pod specijalnim uslovima ugovorenim između avio prevozioca i putnicke agencije koja vrši zakup leta. Uslovi čarter prevoza su diskreciono pravo agencije koja vrši zakup leta.
NEPRAVILNOSTI U PREVOZU PUTNIKA – nepridržavanje propisanih pravila za prevoz putnika i prometa robe.
RUČNI PRTLJAG – dozvoljena količina prtljaga koju putnik može poneti sa sobom u kabinu aviona. Ručni prtljag po svojim dimenzijama može biti dug maksimalno 56 cm, širok maksimalno 45 cm i dubok maksimalno 25 cm, dok zbir sve tri dimenzije može iznositi maksimalno 115 cm. Putnik sme imati uz sebe samo jedan komad ručnog prtljaga maksimalne težine 5 kg, ukoliko unutrašnjim propisima prevoznika nije drugačije određeno (avio prevoznik interno odredjuje dopunske uslove za ručni prtljag).
LOST AND FOUND – Aerodromska služba za pružanje usluge pronalaženja i dostave prtljaga čija dostava nije obavljena prema redu letenja putnika.
USLOVI UGOVORA O PREVOZU - uslovi pod kojima se odvija avio prevoz putnika, prtljaga i robe u skladu sa redom letenja.
ZEMALJSKI PREVOZ - prevoz putnika, prtljaga i robe koji se odvija između gradskih terminala i polazne avio luke ili prevoz putnika autobusima ili vozom u slučaju rešavanja nepravilnosti u avio prevozu.
REDOVNI PREVOZ - avio prevoz koji se odvija prema redu letenja.
PREDVIĐENO VREME ODLASKA - vreme koje je predviđeno kao vreme polaska aviona prema redu letenja.
PREDVIĐENO VREME DOLASKA - očekivano vreme sletanja aviona prema redu letenja.
VIŠAK PRTLJAGA - prtljag koji svojom težinom prekoračuje dozvoljenu težinu prtljaga ili dozvoljeni broj komada prtljaga u PC (piece concept). Naknadu za prekoračenu težinu prtljaga određuje avio prevoznik.
REKLAMACIJA - pismena molba upućena avio prevozniku za nadoknadu usled nepridržavanja ugovora o prevozu od strane avio prevoznika.
POTVRDA REZERVACIJE - ponovno potvrđivanje već obezbedjenog (rezervisanog) mesta u avionu. Putnik je dužan da izvrši potvrdu rezervacije neposredno pred put.
REZERVACIJA – obezbeđivanje (rezervisanje) mesta u avionu za putnike, višak prtljaga ili smeštajnog kapaciteta za robu.
ŠTETA NA PRTLJAGU I NA ROBI - OŠTEĆENJE PRTLJAGA/ROBE - promena izgleda prtljaga/robe pod uticajem fizičkog ili hemijskog delovanja, u slučaju kad je prtljag/roba sasvim obezvređena, NEPOTPUN PRTLJAG/ROBA - promena izgleda prtljaga/robe, u slučaju kad do mesta dolaska stigne samo deo pošiljke robe.
TRANSFER - mesto koje je na putnoj karti/prtljažnom listu označeno kao tačka na kojoj putnik prelazi s jedne linije na drugu liniju istog ili različitog prevoznika, ili na kojem se predaje roba s jedne na drugu liniju istog ili različitog prevoznika.
TRANZIT- mesto koje nije navedeno na putnoj karti/prtljažnom listu u rubrici u kojoj je označen smer puta.
VARŠAVSKA KONVENCIJA - Konvencija o ujednačavanju nekoliko pravila o međunarodnom avio prevozu, potpisana u Varšavi 12. 10. 1929.
PREDAT PRTLJAG - prtljag koji je tokom leta smešten u prtljažnom prostoru aviona i označen je na putnoj karti putnika.
POŠILJKA - jedan ili nekoliko komada robe koje prima prevoznik/agent u avio prevoz od jednog pošiljaoca u jednom mestu na jedan prtljažni list i koji je predat jednom primaocu u jednom mestu dolaska.
POTVRDA O PLAĆENOM PREVOZU - pismena potvrda da je osoba na određenom mestu platila troškove prevoza za drugu osobu na drugom mestu.
Uslovi prevoza za putnike, prtljag i robu (dalje u tekstu samo kao "Uslovi") odnose se na ukupni redovni i neredovni unutrašnji i međunarodni prevoz putnika, prtljaga i robe, koji vrši prevoznik, uključujući i službe povezane s tim prometom i prevozom, kao i proces kupovanja putničke karte kod IATA agenta.
Ako je reč o prometu ili prevozu koji se vrši besplatno, prevoznik ima pravo u potpunosti ili delimično isključiti vaznost ovih Uslova.
Prevoznik neće omogućiti prevoz osobi koja nema važeću putnu kartu. Putna karta nije prenosiva. Putnik je dužan da na zahtev prevoznika ili drugih nadležnih organa pokaže putnu kartu i preda odgovarajuće kupone za let. Kuponi za let moraju biti iskorišćeni u redosledu navedenom na kuponu putne karte. Sve vreme putovanja putnik mora imati uz sebe putnu kartu sa svim kuponima za let koje još nije predao prevozniku ili potvrdu prevoznika koja zamenjuje taj kupon. U slučaju tzv. elektronske putne karte važe posebna pravila prevoznika.
Prevoznik ima pravo da uskrati putniku prevoz u slučaju da su podaci menjani na putnoj karti nakon originalnog izdavanja.
Putna karta omogućava putniku prevoz od mesta polaska do mesta dolaska u skladu sa rutom i tarifom navedenoj u putnoj karti. Ukoliko uslovima primenjive tarife nije određen kraći rok, putna karta je važeća za prevoz u periodu od jedne godine od dana kad je počelo putovanje, a ako nije iskorišćen ni jedan od kupona za let, jednu godinu od izdavanja putne karte. Svaki kupon za let biće prihvaćen za dan i let za koje je mesto bilo rezervisano. Ako se izda putna karta bez naznačenog dana leta, putniku će osigurati mesto isključivo prema raspolozivim mogućnostima traženog leta. Ako prevoznik ne može osigurati putniku ranije rezervisano mesto u avionu ili ako dođe do otkazivanja leta u razdoblju vrednosti putne karte, produžiće se važnost putne karte do roka kad prevoznik bude u mogućnosti da ostvari prevoz.
U slučaju kad putnik utvrdi da je izgubio putnu kartu ili mu je ona otuđena, u zamenu za izgubljenu ili otuđenu putnu kartu može mu biti izdat duplikat originalne putne karte.
Prekid leta je moguć samo ako to omogućuju uslovi tarife.
Za prevoz, na koji se odnose ovi Uslovi, primenjive su tarife koje je odredio prevoznik kao važeće na dan plaćanja cene putne karte.
Putna karta izdata uz posebnu tarifu može biti upotrebljena isključivo pod uslovima određenim za tu tarifu. Bilo kakva promena smera ili datuma poletanja može značiti promenu tarife.
Troškovi tarife nadoknađuju se gotovinski ili negotovinskim plaćanjem prema kursu koji odredi IATA agent.
Putnik je obvezan, osim tarife, da plati sve takse i nadoknade koje su važeće u avio prevozu, a koje su ustanovili ili nametnuli ovlašćeni državni organi. Putnik je dužan da se informiše o mogućim izuzecima, kada se taksa za prevoz naplaćuje u mestu polaska.
Putnik koji ima putnu kartu ili kupon za let na kojem nije naveden datum leta, ili koji traži promenu datuma leta, nema pravo unapred rezervisati mesto.
Rezervaciju mesta za određeni let sprovodi ovlašćeni agent. Rezervacija mesta je neobavezujuća dok agent/prevoznik ne izda valjanu putnu kartu, "Nalog o nadoknadi" (MCO) ili "Obaveštenje o unapred plaćenoj tarifi" (PTA) s navođenjem rezervisanog mesta. Agent ima pravo da otkaže rezervaciju bez prethodnog obaveštavanja ukoliko putnik do roka koji je odredio agent ne kupi putnu kartu. U slučaju plaćanja bankovnim transferom, novac na račun IATA agenta mora biti dostavljen blagovremeno (pre isteka maksimalnog roka za izdavanje putne karte).
Prevoznik se ne može iz sigurnosnih ili operativnih razloga obavezati da će putniku u avionu biti dodeljeno traženo mesto. Ako se putnik ne ukrca u određenom roku, ako nema sva potrebna dokumenta ili ako nije u mogućnosti da obavi let, prevoznik ima pravo da otkaže rezervisano mesto.
Za neiskorišćenost ili otkazivanje rezervisanog mesta naplaćuje se određena naknada pod uslovima koje je odredila avio kompanija shodno uslovima tarife. U interesu je putnika da se informiše o uslovima tarife pre izdavanja putne karte.
Prevoznik ima pravo da na određenim linijama zahteva potvrdu rezervacije. Ako to putnik ne učini do određenog roka, prevoznik ima pravo da otkaze rezervaciju.
Prevoznik može da uskrati prevoz putnika:
Putniku, kojem je bio uskraćen i ograničen prevoz u skladu sa stavom 1.a) prethodne odredbe, može se kao naknada za nerealizovani let vratiti tarifa ili njen približni deo koji se odnosi na neostvareni deo leta, ili mu se može ponuditi alternativni prevoz drugim avionom ili drugom vrstom prevoza. Ako je putnik izuzet iz prevoza iz drugih razloga, od naknade za nerealizovani let odbija se taxa određena članom 6. , stav 4. ovih Uslova ukoliko prevozilac ne zahteva drugačiju primenu pravila refundacije troškova.
Prevoz putnika, kome bi, s obzirom na njegovo fizičko, psihičko stanje ili starost, prilikom avio prevoza moglo biti ugroženo zdravlje ili načinjena neka druga šteta, sprovodi se uz uslov da prevoznik ne snosi odgovornost za moguće povrede, bolest ili drugu štetu, uključujući i smrt putnika ili štetu nastalu na stvarima koje taj putnik ima uz sebe ako takav kvar ili šteta nastanu kao posledica prevoza. Prilikom prevoza bolesnih osoba i trudnica (maksimalno do 34. nedelje trudnoće) potrebno je priložiti na propisanom obrascu lekarsku potvrdu kojom se potvrđuje da je putnik sposoban uključiti se u avio prevoz. Putnik je dužan da navedeni obrazac podigne prilikom kupovine putne karte. Prevoz trudnica od 34. nedelje trudnoće nadalje sprovodi se isključivo na sopstveni rizik majke i deteta i avio prevoznik se odriče bilo kakve odgovornosti. Prevoznik ima pravo da odbije prevoz trudnice u tom slučaju. U slučaju nagle smrti putnika za vreme leta njegovo telo će biti iskrcano iz aviona na najblizi aerodrom i prema protokolu predato kompetentnim lokalnim organima na dalje čuvanje i omogućavanje naknadnog prevoza.
Deca od 8 do 12 godina starosti mogu putovati sama jedino uz pretpostavku da su na mesto polaska stigla u pratnji odrasle osobe od koje prevoznik mora dobiti pisanu izjavu na propisanom obrascu kojom se potvrđuje da će druga odrasla osoba dočekati dete na mestu dolaska. Obrasci se mogu dobiti od IATA agenta. Prevoznik može zahtevati da se starost deteta pouzdano utvrdi. Nepraćena deca mlađa od 8 godina mogu biti uključena u prevoz samo u posebnim uslovima koje je odredio prevoznik. O tim uslovima putnike obaveštava IATA agent.
Prtljag se prevozi kao predat i nepredat (ručni prtljag). Putnik ima pravo na besplatan prevoz prtljaga prema sledećim odredbama ovih Uslova.
Kao predat prtljag primaju se dobro zatvoreni i zaključani koferi ili drugi prtljag koji se može čvrsto zatvoriti. Uz saglasnost prevoznika, u prevoz mogu biti uključeni takođe i drugi predmeti. Za prtljag koj putnik preda prevozniku (predat prtljag), putniku se kao potvrda o preuzimanju izdaje prtljažni identifikacioni privezak (tag), koji je putnik dužan da sačuva u slučaju reklamacije. Kao predat prtljag moguće je takođe prevoziti životne namirnice i male životinje, prema propisima koje odredi prevoznik. Svaki komad prtljaga koji putnik želi da preda mora biti označen sa spoljašnje i unutrašnje strane identifikacionom oznakom na kojoj stoji putnikovo ime i njegova kontakt adresa u mestu dolaska (na primer adresa hotela). Ime naznačeno na toj oznaci mora odgovarati podacima na putnoj karti i ostalim putnim ispravama. Prtljag, uključujući i onaj sa zip zatvaračem, mora biti zatvoren, kako tokom prevoza ne bi došlo do otvaranja. Prevoznik ne odgovara za prtljag koji odmah nakon sletanja nije preuzet. Predat prtljag se prevozi u skladišnom prostoru aviona kojim putuje putnik. Ako takav prevoz nije moguć, ostvariće se najbližom mogućom vezom.
Prevoz prtljaga i stvari, koje bi mogle ugroziti sigurnost leta, osoba ili imovine, prtljaga i stvari, koje bi prilikom avio prevoza mogle biti znatno oštećene ili su neprikladno zapakovane, prevoznik može isključiti iz prevoza pre poletanja ili bilo kada tokom puta.
Prilikom putovanja do/iz SAD-a, teritorija SAD-a i Kanade, odrasla osoba u klasi C (poslovna) ima pravo na besplatan prevoz dva komada predatog prtljaga, kod koje zbir triju dimenzija svakog od komada prtljaga ne prelazi 158 cm, a težina svakog od njih ne prelazi 23 kg. U klasi Y (ekonomska) odrasla osoba ima pravo na besplatan prevoz jednog komada predatog prtljaga kod koje zbir tri dimenzija komada prtljaga ne prelazi 158 cm, a težina svakog od komada prtljaga ne prelazi 23 kg. Deca do 2 godine starosti imaju pravo na prevoz jednog komada prtljaga zbir čijih dimenzija ne prelazi 115 cm, te pravo na prevoz sastavljenih dečjih kolica.
Na ostalim linijama, odrasle osobe imaju pravo na besplatan prevoz predatog prtljaga koji u klasi C (poslovna) ne prelazi težinu od 30 kg, a u klasi Y (ekonomska) 23 kg. Deca do 2 godine starosti (koja nemaju pravo na vlastito sedište) imaju pravo na besplatan prevoz predatog prtljaga koji svojom težinom ne prelazi 10 kg, te pravo na prevoz sastavljenih dečjih kolica i hrane za vreme leta. Djeca od 2 do 12 godina starosti imaju pravo na besplatan prevoz predatog prtljaga u istom obimu kao i odrasle osobe.
Ručni prtljag koji putnik može poneti sa sobom u avion određen je dimenzijama: maksimalna dužina 56 cm, maksimalna širina 45 cm te maksimalna dubina 25 cm, dok njihov zbir maksimalno iznosi 115 cm. Putnik sme imati uz sebe samo jedan komad ručnog prtljaga maksimalne težine 5 kg, ukoliko to nije drukčije određeno unutrašnjim propisima prevoznika. Prevoznik ima pravo provere težine i dimenzija ručnog prtljaga.
Besplatno se prevoze u kabini aviona dole navedeni predmeti za ličnu upotrebu, koje putnik ima uz sebe i sam ih čuva:
Isključivo uz prethodnu saglasnost prevoznika i pod uslovima koje je odredio prevoznik moguće je prevoziti:
Prevoz se sprovodi:
Besplatno se, pored navedenog, u kabini aviona može prevoziti pas ako prati osobu oštećenog vida ili sluha, te pas namenjen za zaštitu ljudskih života. Psi moraju biti opremljeni povodcem, brnjicom, potvrdom o vakcinaciji i drugom traženom dokumentacijom.
oružje svih vrsta može biti primljeno na avio prevoz samo na onim mestima u kojima je to važećim propisima dopušteno. Oružje mora biti nenapunjeno, zakočeno i smešteno isključivo u skladišnom prostoru aviona. Municija, koja je svojim svojstvima eksplozivna, spada u tzv. opasni teret i može se prevoziti prema uslovima navedenima u IATA priručniku za prevoz opasnog tereta.
Besplatno se, takođe, prevozi potpuno sastavljeno vozilo za invalidne osobe.
Pri korišcenju tzv. komadnog sisitema prevoza prtljaga do/iz SAD-a, teritorija SAD-a i Kanade, za svaki komad prtljaga viška ili za prekoračenje veličine ili težine prtljaga plaća se fiksno utvrđena nadoknada određena prema mestu dolaska.
Prtljag na ostalim linijama, koji ima težinu veću od dozvoljene, biće prevezen prema kapacitetu- mogućnostima prevoznika i za njega se obračunava tarifa prema težini određenoj nadoknadom za 1 kg na osnovi tarife prevoznika primenljivog cenovnika u tu svrhu(svaki prevozilac ima svoje propise:primer 1% Prve ili buissnes class tarife za svaki kilogaram)
Ako dva ili više putnika koji zajedno putuju do istog mesta istim avionom predaju na ukrcaj svoj prtljag u isto vreme i na istom mestu, biće im dopuštena zjednicka težina prtljaga, koja odgovara zbiru dopuštene slobodne težine prtljaga tih putnika.
Prevoznik se može uz prisutnost putnika uveriti u sadržaj njegovog prtljaga. Ako je putnik odsutan, prevoznik ima pravo da uz prisutnost barem jednog svedoka, koji nije zaposlen kod prevoznika, otvorit prtljag putnika,i ako ustanovi da sadrži predmete kojima se uskraćuje prevoz ili prevoz kojih zahteva posebni režim.
Prevoz nepraćenog prtljaga vrši se po posebnim propisima prevoznika.
Putnik ima mogućnost da prijavi vrednost predatog prtljaga veći nego sto je vrednost odgovornosti avio prevoznika pod pretpostavkom da je prevoznik odredio tarifne uslove u tom slučaju.
Prevoznik će nastojati, uz maksimalan trud, da preveze putnika i njegov prtljag u skladu s redom letenja koji je na snazi na dan putovanja. Redovi letenja mogu biti promenjeni bez prethodnog obavestenja. Prevoznik ne odgovara za neposredne i posredne štete.
Vraćanje tarife ili refundacija se vrši u skladu s primenjivim pravilima o tarifi. Refundaciju obavlja isključivo IATA agent koji je i izdao putnu kartu. Putnik je dužan, u sopstvenom interesu, da se raspita o tarifama pre kupovine putne karte.
Pri povraćaju tarife pridržavaće se načina plaćanja. Agent IATA može zahtevati da osoba koja traži vraćanje tarife preda pismenu molbu.
U slučaju da prevoznik ne može da ispuni uslove prevoza određene ugovorom o prevozu, ili kada putnik traži promenu nekih od uslova prevoza, agent IATA ima pravo da, na osnovu dogovora s prevoznikom, ponudi putniku nadoknadu za neiskorišćenu putnu kartu ili njen deo. Vraćena tarifa biće plaćena ovlašćenoj osobi samo ukoliko preda prevozniku putnu kartu sa neiskorišćenim kuponima za let, i boarding kartom.
Agent IATA pružiće nadoknadu ili osobi čije je ime navedeno na putnoj karti ili osobi koja je platila putnu kartu, a o tome pruži dokaz.
Povraćaj novca osobi koja je pružila potrebne dokaze o obavljenom plaćanju i neiskorišćenim kuponima za let, u smislu gore navedenih odredaba, smatra se valjanim i oslobađa agenta IATA bilo kakve odgovornosti ili daljih prava na novi povraćaj.
Pod vraćanjem tarife iz razloga za koje ne odgovara putnik smatra se vraćanje tarife putniku koji nije mogao obaviti let, za koji je imao kupljenu kartu, iz razloga za koje je odgovoran prevoznik.
Vraćanje se sprovodi:
Ako putnik zatraži refundaciju iz razloga koji nisu navedeni u stavu 2. ovog člana ili traži promenu putne karte ili drugog dokumenta, agent IATA ovlašćen je da pristupi naplati određenih nadoknada za usluge. Nadoknade se odnose na prosečne troškove putnih isprava, prenosne naknade povezane sa izdavanjem i rezervacijama, poštanske i telekomunikacione troškove i troškove za knjigovodstvene usluge povezane s tim.
a izdavanja i pripadajuće takse po uslovima izdate tarife
Ukoliko dođe do gubitka putnog dokumenta, agent IATA može na osnovu pisane molbe u roku od 2 meseca nakon predavanja te molbe:
Vraćena tarifa biće umanjena za iznos odgovarajuće nadoknade za usluge.
Prilikom gubitka, otuđenja ili krivotvorenja putne karte agent IATA može, na osnovu potvrde o gubitku dokumenta, sprovesti povraćaj umanjen za iznos odgovarajućih nadoknada za usluge pod navedjenim uslovima:
Molbu za refundaciju za izgubljeni, neiskorišćeni ili delimično iskorišćeni dokument, ili njegov deo, treba podneti najkasnije 30 dana nakon isteka vrednosti dokumenta.
Agent IATA može odbiti nadoknadu:
Putnik je dužan da plati tarifu ukoliko je prevozniku odlukom odgovarajućih organa naloženo da vrati putnika do mesta odakle je krenuo ili bilo gde drugde. Prevoznik može upotrebiti za naknadu te tarife neiskorišćene putne dokumente. Plaćena tarifa do mesta gde je putniku bio uskraćen ulazak u zemlju ili gde je došlo do njegovog izručenja neće biti nadoknađena od strane prevoznika.
Putnik je dužan da, na zahtev prevoznika, nadoknadi sve troškove proizašle iz njegovog nepridržavanja propisima zemalja iz kojih leti, u koje leti, odnosno kroz koje je u tranzitu.
Putnik je dužan da bude prisutan prilikom kontrole njegovog predatog ili ručnog prtljaga koju sprovode carinske ili druge službe. Prevoznik nije odgovoran za bilo kakvu štetu ili gubitak načinjen putniku, koji je nastao kao posledica neispunjavanja tih uslova.
III. Zajedničke odredbe, odgovornost avio prevoznika u avio prevozu putnika, prtljaga i robe
Prevoz koji obavlja prevoznik i drugi prevoznici na temelju jedne putne karte ili uz nju spojenih karata smatra se jednim prevozom.
Ako prevoz obavlja nekoliko prevoznika, svaki se od njih, koji prihvata putnike, prtljag ili robu, smatra ugovornom stranom ugovora o prevozu prema važećim međunarodnim sporazumima.
Prilikom takvog prevoza putnici ili njihovi zastupnici mogu pozivati na odgovornost isključivo prevoznika koji je izvršio prevoz tokom kojeg je došlo do događaja koji su rezultirali pravom za nadoknadu štete s izuzetkom slučajeva kada prvi prevoznik preuzme ugovorom odgovornost za čitavo putovanje.
Ako se radi o prtljagu ili robi, putnik ili pošiljalac može pozivati na odgovornost prvog prevoznika, putnik ili primalac, ovlašćen za preuzimanje prtljaga ili robe može tražiti odštetu od posednjeg prevoznika, svaki od njih može tražiti odštetu od prevoznika koji je izvršio prevoz prilikom kojeg je došlo do uništavanja, gubitka ili oštećenja prtljaga ili robe ili je došlo do kašnjenja. Ti su prevoznici zajednički i neraskidivo odgovorni prema putniku, pošiljaocu ili primaocu.
Putnik ima, uprkos tome, pravo da traži odštetu, u slučaju predatog prtljaga, od prvog ili poslednjeg prevoznika.
Ovi Uslovi stupaju na snagu 01.06.2018. i primjenjuju se u poslovnici PS TRAVEL-a u Kragujevacu.